Muistilista

Yhteyshenkilöt

Näyttelyn johtaja
myyntipäällikkö Harri Mäkinen, puh. (014) 334 0053, harri.makinen(at)jklmessut.fi.

Projektisihteeri
Tiina Lampinen, puh. (014) 334 0031, tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.

Näyttelytekniikan projektineuvottelija
Ari Barck, puh. (014) 334 0041, ari.barck(at)jklmessut.fi.

Tilausten tekeminen, aikataulu

Extranet-palvelussamme voit sähköisesti tehdä kaikki tarvitsemanne tilaukset, minkä lisäksi näet ajan tasalla olevat tiedot jo tehdyistä tilauksista. Henkilökohtaiset tunnuksesi löydät sopimusvahvistuksesta.

Extranet-lomakkeet ovat auki vielä alla merkityn päivän:
18.6. kutsujen tilaus (tämän jälkeen tilauksia voi vielä tehdä s-postilla: tiina.lampinen (at) jklmessut.fi)
25.8. tiedot messuoppaassa
25.8. kalusteet ja rakenteet, ripustukset, paineilma, vesi ja viemäröinti
8.9. sähkö, siivous, viherkasvit, tietoliikenneliittymät, messuhuolinta
15.9. ravintolapalvelut

Messuopas

Näytteilleasettajat julkaistaan tapahtuman nettisivuilla ja lisäksi kävijöille on jaossa messuopas, josta löytyy tapahtuma-alueen kartta sekä näytteilleasettajalistaus.

Tulemme avaamaan tapahtuman kotisivuille hakupalvelun, jonka kautta messuvieraat voivat kätevästi jo ennen messuja hakea tietoa näytteilleasettajista ja heidän tuotteistaan. Hakupalveluun tiedot tulevat suoraan Extranetistä lähettämistäsi messuoppaan teksteistä, joten tiedot kannattaa toimittaa ajoissa ja mahdollisimman täydellisinä.

Kutsut

Asiakaskutsuja kannattaa hyödyntää ennakkomarkkinoinnissa, niin asiakastilaisuuksissa kuin kohdemarkkinoinnissakin. Lähettämällä kutsuja varmistat, että juuri teidän asiakkaanne osaavat tulla paikalle ja tutustumaan osastoonne. Kutsun saajien tulee ennakkorekisteröityä Internetin kautta ja ennakkorekisteröityneistä henkilöistä saamanne rekisterin mukaan on helppo hoitaa jälkimarkkinointia.

Voit tilata asiakaskutsuja tarvitsemasi määrän veloituksetta Extranetin kautta. Voit tilata kutsut myös omalla painatuksella, jolloin painamme kutsuja-kenttään valmiiksi yrityksenne nimen tai logon sekä osastonumeron. Painatushinnat määräytyvät painettavan korttimäärän ja värin mukaan. Hinnat löytyvät Extranet-palvelustamme. Painatustilaukset tulee tehdä viimeistään 18.6., myös painettava materiaali tulee toimittaa meille viimeistään silloin.

Painettavien kutsujen lisäksi lähetämme sähköisen kutsun, jota voitte siis välittää asiakkaillenne sähköpostilla. Kutsu sisältää yrityskohtaisen ennakkorekisteröitymislinkin, jota klikkaamalla asiakkaanne automaattisesti valitsee yrityksenne kutsujaksi. Tarkemmat tiedot sähköisestä kutsusta lähetämme sähköpostilla.

Samassa paketissa saat myös veloituksettomia kutsuvierasillan kutsukortteja. Ne kelpaavat sisäänpääsyksi vain kutsuvierasiltana 23.9. klo 17.30 alkaen. Näytteilleasettajilla on tilaisuuteen vapaa pääsy näytteilleasettajakortilla.

Osaston suunnittelu ja rakentaminen

Jyväskylän Messujen oma näyttelytekninen osasto suunnittelee ja rakentaa profiilirakenteisia osastoja ”avaimet käteen” -periaatteella. Huolehdimme myös osastorakenteiden messujen aikaisesta huollosta. Lisätietoja osaston suunnittelusta ja rakentamisesta löydät näyttelyteknisen osastomme sivuilta.

Sähköt osastoilla

Sähköliittymät sisältävät osaston sähköistyksen, tarkastusmaksun ja sähkön kulutuksen.

Ulko-osastoilla käytetään korotettuja hintoja, hintatiedot löytyvät Extranetistä.

Näyttelyhalleista ja osastoilta katkaistaan sähköt yön ajaksi, joten mahdollisesti tarvittava yösähkö on tilattava erikseen.

Siivous

Osastosiivous sisältää:
– rakennusaikaisen siivouksen
– suojamuovien poiston osastojen matoilta
– lattioiden, tasojen, tuolien ja ovien siivouksen näyttelypäivän jälkeen
– roskakorien tyhjennyksen päivittäin ja soitosta tarvittaessa
– osastopaikan loppusiivouksen messujen päätyttyä, kun näyttelyesineet/rakenteet on purettu

Ulko-osastojen siivouksesta tulee pyytää erillinen tarjous.

Tietoliikenneliittymät

Paviljongissa on tarjolla monia mahdollisuuksia internet-yhteyteen:

Kiinteä liittymä Messu-osastoille esittelykäyttöön suosittelemme maksullista, kiinteää internet-liittymää, jonka toimivuuden voimme taata. Kiinteä liittymä on mahdollista jakaa esim. osaston omalla WLAN-verkolla.

WLAN-verkot Paviljongissa on käytössä kaksi WLAN-verkkoa asiakaskäyttöön: – PaviljonkiFree-verkko on käytettävissä auloissa ja siihen pystyy liittymään ilman tunnuksia – PaviljonkiPro-verkko on käytettävissä messuhalleissa ja kokoustiloissa. Verkon käyttäjätunnus ja salasana löytyvät Extranetistä. Verkot ovat käytettävissä veloituksetta. Verkon toimintakykyä tapahtumien aikaan emme pysty takaamaan. Jos internet-yhteyden vakaa toiminta on tärkeää, suosittelemme kiinteää liittymää osastolle.

3G ja 4G mobiiliverkot Kaikilla suurilla operaattoreilla on tarjolla 3G ja 4G verkot Paviljongin alueella jopa 300 M nopeudella. Näidenkään toimivuutta ja etenkin nopeustasoa emme pysty takamaan suurten messujen ja tapahtumien aikaan.

Näytteilleasettajien taukotilassa Klubissa käytössänne on koko messujen ajan veloituksetta tietokone, joka on yhteydessä Internetiin ja printteriin. Siellä voi käyttää myös kiinteää internet-yhteyttä omalla koneella.

 

Ravintolapalvelut

Paviljongin alueella on useita kahvilapisteitä sekä ravintoloita, joiden monipuolisesta tarjonnasta löytyy vatsantäytettä niin pieneen kuin isoonkin nälkään. Osastohenkilökunnan lounas- ja kahvilipukkeet voi tilata ennakkoon tai käydä ostamassa suoraan ravintolastamme. Lipukkeiden antaminen on helppo ja mukava tapa osoittaa vieraanvaraisuutta myös yhteistyökumppaneita kohtaan. Mikäli käyttämättömät lipukkeet palautetaan ravintolaan viimeisen messupäivän aikana laskutetaan käytettyjen mukaan. Jos lipukkeita ei palauteta, veloitus on tilauksen mukaan.

Lipukevaihtoehdot
Messubuffet
(runsaat alkuruokapöydän antimet, kaksi lämmintä pääruokavaihtoehtoa, päivän lämmin lisäke, lämpimiä kasviksia, leipävalikoima ja levitteet, jäävesi / maito, kahvi / tee), hinta ennakkoon ostetuilla lipukkeilla 13,90 € (sis. ALV), paikan päällä 15 € (sis. ALV).
Kotiruokalounas (kaksi erilaista salaattia, yksi lämmin kotiruokatyyppinen pääruoka lisäkkeineen, leipävalikoima ja levitteet, jäävesi, kahvi / tee), hinta 10,90 € (sis. ALV).
Huom! messubuffet on tarjolla vain messupäivinä, rakennuspäivinä tarjolla on 1 pääruuan kotiruokalounas.
Kahvi/tee + kahvileipälipuke, valinnan mukaan suolainen tai makea, hinta 5,20 € (sis. ALV).
Juomalipuke (olut, siideri, lonkero tai viini), hinta 6,50 € (sis. ALV).
Kahvi- ja juomalipukkeilla voi ostaa lipukkeen arvoa vastaavalla summalla tuotteita myös B-hallin FinnGraf Cafén–valikoimasta.
Kaikki lounasvaihtoehdot ovat messupäivinä tarjolla A-hallin ravintolassa.

Osastotarjoiluihin Paviljonki Ravintoloilla on monipuolinen, valmis valikoima, ja tarvittaessa suunnittelemme osastoille juuri toiveiden mukaisen tarjoilun. Hintoihimme sisältyvät tuotteiden toimitus osastolle sovittuun kellonaikaan, tarvittavat anniskelu- ja elintarvikelupamaksut sekä tarjoilu- ja kertakäyttöastiat. Tarjoiluille on mahdollista tilata myös posliini- tai lasiastiat.

Jyväskylän Paviljongin alue on viranomaisten luvissa määritelty anniskelualueeksi. Paviljonki Ravintolat vastaa alueen anniskelusta ja siihen liittyvien lakien ja määräysten noudattamisesta ja valvonnasta.

Messuhuolinta

Tavaroita saa toimittaa ensimmäisestä virallisesta rakennuspäivästä lähtien, joka on 19.9. Toimitusosoite on

Postin kautta saapuvat lähetykset:
Jyväskylän Paviljonki / Eventum Expo 2015
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
PL 127 / Uno Savolan katu 2 B
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset D-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / Eventum Expo 2015
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 / huolto-ovi D2
40100 JYVÄSKYLÄ

Varmistakaa etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli ette voi itse olla niitä vastaanottamassa, voitte tilata palvelun Suomen Messulogistiikalta (Erkki Koski, puh. 040 546 9555, erkki.koski@smlog.fi). Heiltä voitte tilata myös muut messulogistiikkaan liittyvät palvelut (esim. varastoinnin ja trukkipalvelut) tai vaikka koko logistiikkakoordinoinnin. Heidän palvelupisteensä rakentamis- ja purkuaikoina on messutoimiston tiskillä, Uno Savolan kadun sisäänkäynnin aulassa.

Ohjelma

Tapahtuman ohjelma tarkentuu myöhemmin.

Omat asiakastilaisuudet: juhlat, kokoukset tai vaikka tuotelanseeraukset onnistuvat meillä helposti. Paviljongissa on useita luentosaleja, kokous- ja ryhmätyötiloja 10-100 henkilölle sekä erikoisuutena ainutlaatuinen ja muuntuva 1200 hengen auditorio. Tarjoilut onnistuvat sekä varattuun tilaan että pääravintolaamme, pienistä kokouskahvituksista isoihin illallisiin.

Tilaesittelystä löydätte tietoja tiloistamme, ja talon koko henkilökunta auttaa mielellään tilaisuuksienne suunnittelussa ja toteutuksessa.

Varaukset: projektisihteeri Tiina Lampinen, puh. 014 334 0031, tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.

Kutsuvierasilta keskiviikkona 23.9.

Kutsuvierasilta alkaa näyttelyhalleissa klo 17, siis suoraan messupäivän päätteeksi. Kutsuvierasillan kutsuilla sisään pääsee klo 16.30 alkaen ja kutsu on kahdelle. Toivomme, että osastot ovat miehitetyt kutsuvierasillan ajan. Iltatilaisuus päättyy klo 19.

Jyväskylän Messut Oy tarjoaa kutsuvieraille juotavaa messuhalleissa sijaitsevista tarjoilupisteistä ja illan musiikista vastaa Dixie Harlem -yhtye.

Voitte vapaasti järjestää omalla osastollanne tarjoilua. Mikäli ette halua järjestää tarjoilua osastollanne, mutta haluatte kuitenkin huomioida vieraitanne, voit ostaa Paviljonki Ravintoloilta drinkkilippuja vieraillenne jaettavaksi. Drinkkiliput käyvät Paviljonki Ravintoloiden tarjoilupisteissä A- ja B-halleissa myös kutsuvierasillan aikana.

Sähköinen markkinointi

Yrityksenne omat nettisivut on oivallinen paikka kertoa asiakkaillenne osallistumisestanne Eventum Expo 2015 –messuille. Teidän kannattaakin rakentaa sieltä linkki osoitteeseen www.eventumexpo.fi, josta kiinnostuneet saavat lisätietoja tapahtumasta. Media-välilehdeltä löytyy tapahtuman ladattavia logoja ja bannereita, joita voi käyttää niin nettisivuilla kuin muussakin markkinoinnissa. Voitte käyttää logoja esimerkiksi sähköpostin allekirjoituksissa kertomassa, että olette mukana tapahtumassa.

Tiedotus

Voitte toimittaa medialle tarkoitetut tiedotteenne meille etukäteen (tiina.lampinen(at)jklmessut.fi), lisäämme ne nettisivuillemme median edustajien ladattaviksi.

Messujen aikana toivomme teidän toimittavan omat tiedotteet Lutakonaukion aulan infopisteeseen tai suoraan lehdistötilaan (Klubi) niitä varten varatulle hyllylle.

Tunnistekortit (näytteilleasettaja- ja rakentaja-/purkajakortit)

Näytteilleasettajakortit toimivat kulkulupana koko tapahtuman ajan, ensimmäisestä rakennuspäivästä viimeiseen purkupäivään. Rakentaja-/purkajakortit on tarkoitettu lähinnä ulkopuolisille rakentajille ja ne oikeuttavat liikkumiseen alueella vain rakennus- ja purkuaikoina.

Sekä näytteilleasettaja- että rakentaja-/purkajakortit tulee tulostaa itse (Extranetistä löytyvät tilauslinkit molemmille korttityypeille). Palvelussa täytetään henkilön nimi, (titteli), yritys sekä sähköpostiosoite, johon vahvistusviesti ja korttituloste halutaan lähetettäväksi. Tunnistekortti tulostetaan itse ja se tulee muistaa ottaa mukaan!

Jokainen kortin tarvitsija voi joko itse tulostaa korttinsa tai yksi henkilö voi huolehtia kaikkien kortit.

Tulosta näytteilleasettajakortit tästä
Tulosta rakentaja-/purkajakortit tästä

Tapaamisaikojen sopiminen, MessuTreffit-palvelu

Nyt jokaisella näytteilleasettajaksi rekisteröityneellä on mahdollisuus ilmoittaa kävijärekisteröitymispalveluun tapaamisaikoja, jolloin hän on valmis ottamaan vieraita vastaa osastolla. Rekisteröitymisen jälkeen henkilölle tulee ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen viesti, jossa on linkki omiin tietoihin.

Linkistä avautuvan sivun alalaidassa on linkki tapaamisaikojen syöttöön. Aikojen syöttöön on rakennettu apuohjelma, jolla voi muodostaa päivittäin eri pituisia tapaamisaikoja. Muodostetuista ajoista valitaan itselle sopivat ja vahvistetaan valinnat ”tallenna” -painikkeella.

Kävijät voivat rekisteröinnin yhteydessä tai rekisteröitymisen jälkeen hakea näytteilleasettajatiedoista mieleisiään yrityksiä. Yrityksen alta löytyvät sitten näytteilleasettajaksi rekisteröityneiden antamat tapaamisajat. Kävijä ehdottaa tapaamista tarjolla oleviin aikoihin. Ehdotuksesta lähtee sähköposti näytteilleasettajalle, joka voi joko hyväksyä tai jättää vahvistamatta tapaamisehdotuksen. Hyväksytystä ehdotuksesta tulee vahvistus molemmille osapuolille sekä mahdollisuus lisätä aika omaan henkilökohtaiseen kalenteriin.

Jos yrityksen näytteilleasettajat eivät ole avanneet yhtään tapaamisaikaa tai kaikki tapaamisajat on varattu, voi kävijä lähettää yhteydenottopyynnön, joka lähetään näyttelysopimuksen yhteyshenkilön sähköpostiin.

Pysäköinti

Rakentamis- ja purkuaikana tarjoamme veloituksettoman pysäköinnin alueella P3 (paikkoja on kuitenkin rajoitetusti). Rakentamis-/purkuajan pysäköintikortit saatte päiväkohtaisesti alueen valvojilta näytteilleasettaja- tai rakentajakorttia näyttämällä, emme lähetä pysäköintikortteja etukäteen. Paviljongin pysäköintialueet ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan alaisia, joten pysäköintikortti on laitettava selvästi näkyviin auton tuulilasiin rakennus- ja purkuaikoina.

Messuaikana pysäköinti on maksullista kaikilla alueilla. Pysäköinti maksaa joko 1 € / h tai 10 € / vrk, ja se maksetaan suoraan automaatteihin tai alueen valvojille.

Teillä on mahdollisuus varata ennakkoon koko tapahtuman ajalle pysäköintipaikka henkilöautolle, peräkärrylle, asuntoautolle tms. P3-alueelta. Hinta on 50 euroa + ALV 24 % (isommat ajoneuvot 5-8 m 80 euroa + ALV) ja paikka merkitään rekisterinumerolla varatuksi jo rakentamisajasta lähtien. Paikkoja on rajoitetusti, joten teethän varauksen ajoissa.

Langattomat mikrofonit

Langattoman telelaitteen, esim. langattoman mikrofonin tai radiolähettimen käyttöön vaaditaan aina lupa käyttöpäällikkö Ahti Impolalta (ahti.impola(at)jklpaviljonki.fi). Lupa on pyydettävä viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Langattoman telelaitteen käyttäjällä on oltava mukanaan Viestintäviraston myöntämä lupa laitteen käytölle.

Kiinnittäminen

Hallien seiniin on kaikenlainen kiinnittäminen kielletty.

Hallien lattiaan voi kiinnittää vain sellaisella teipillä, joka irtoaa lattiasta jälkiä jättämättä. Kiinnityksiin suosittelemme Eurocel 704- tai ominaisuuksiltaan vastaavaa teippiä. Eurocel 704 -teippiä voi etukäteen tilata Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekniikalta tai ostaa Paviljongin messutoimistosta hintaan 10 € + ALV / rulla (50 mm / 50 m). Mikäli kiinnittämisessä käytetään teippejä, joiden poistaminen rikkoo lattian maalipinnan tai jättää jälkiä, veloitamme korjaus- / siivouskulut näytteilleasettajalta tai osaston rakentajalta.

Seinäelementtien maalaaminen ja niihin liimaaminen on kielletty. Runkoprofiileihin voi kiinnittää somistusmateriaaleja ripustamalla. Seinälevyihin voi kiinnittää somistus-materiaaleja toimivilla tarroilla, esim. Pro Contact tai Powertrips sekä huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusneuloilla. Silikonitarroja voi ostaa messutoimistosta.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista. Näytteilleasettaja tai osaston rakentaja vastaa myös omien lattiateippien poistosta.

Jätehuolto

Alihankkijamme noutaa veloituksetta osastojen rakentamisesta syntyvät normaalit rakennus- ja purkujätteet, pakkausmateriaalin yms. kierrätykseen. Erikoisosastojen (esim. puurakenteiset osastot) jätehuollosta annamme erillisen tarjouksen.

Tapahtuma-aikana hoidamme jätteiden noudon, mikäli olet tilannut osastosiivouksen. Jos osastosiivousta ei ole tilattu ja teille on kertynyt poisvietävää roskaa, tulee roskat toimittaa itse halleissa sijaitseviin jäteastioihin ja huolehtia lajittelusta – pyydämme seuraamaan jäteastioissa olevia opasteita. Halleissa on energiajätteen lisäksi astiat myös kaatopaikkajätteelle sekä keräyspaperille ja -pahville.

Ulkona oleviin keräyspisteisiin ei tule viedä mitään roskia.

Messutoimisto

Messutoimisto palvelee koko tapahtuman ajan Uno Savolan kadun aulassa. Sieltä voi vuokrata ripustuskoukkuja sekä ostaa mattoteippiä ja silikonitarroja seiniin kiinnitystä varten. Uno Savolan aulasta saatte myös maksullisen kopiointipalvelun. Messuaikana teitä palvelee info myös Lutakonaukion aulassa.

Näytteilleasettajien taukotila

Näytteilleasettajien taukotilana toimii K100 Klubi, jonka sisäänkäynti löytyy Lutakonaukion aulasta, läheltä Kongressisisäänkäyntiä. Taukotilassa voi käydä levähtämässä ja vaikka lukaisemassa päivän lehdet tai lukemassa sähköpostin netin kautta.

Tilaa sähköinen uutiskirjeemme!

Lähetämme sinulle 2-3 kertaa vuodessa sähköpostia Eventum Expon ajankohtaisista asioista. Voit milloin tahansa halutessasi perua uutiskirjeen tilauksen.